Translate

2015. április 22., szerda

Windows 8 tippek




Windows 8 tippek-trükkök

1. Kezdőképernyő

Amikor elindul a Windows 8, egy nagyon szép oldallal találkozunk, a képernyőzárral. És nincs rajta semmi, amiből ki lehetne találni, hogy most akkor mi a teendő. Pedig nagyon egyszerű! Csak nyomjuk le egy billentyűt, vagy tekerjük meg az egér görgőjét, vagy rákattintva "toljuk fel", mintha érintőképernyő volna, ekkor elő is jön a bejelentkező képernyő. Írjuk be jelszavunkat és kezdhetjük is a munkát.
Tipp_0010.png

2. Csempézés

Ha bejött a Kezdőképernyő (ami nem más, mint egy óriásira nőtt, egész estét betöltő Start menü, szóval nem kell megijedni tőle), a csempéken kattintva indíthatjuk is az alkalmazásokat. A jobb egérgombnak is van szerepe: jobbklikk hatására alul megjelenik egy kis menüsor, megmutatva, hogy mit tehetünk a kijelölt csempével: alapvetően elfojtani tudjuk, a négy opcióból négy a ledegradálásról szól: csempe eltüntetése, az alkalmazás teljesn eltávolítása, a csempe megfelezése, illetve automatikus frissítés kikapcsolása.
Tipp_002.png

3. Alkalmazáscsoportok

A Windows 8 kezdőképernyőjén az alkalmazások kezdetben kvázi véletlenszerű sorrendben jelennek meg, de ha szeretjük a rendezettséget, akkor ezeket könnyen egyéni csoportokba rendezhetjük. Húzgáljuk a csempéket ide-oda, mozognak. Ha most egy csempét jó messzire kihúzunk jobbra a "semmibe", új csoportot hozunk létre. Rendezzük össze nekünk megfelelő csoportokba a csempéket, majd a jobb alsó sarokban kattintsunk a mínusz ikonon, ettől ugyanis „távolról” látható a Kezdőképernyőnk és hasonlóan, mint a csempéket, a csoportokat is átrendezhetjük. Végül kattintsunk jobb egérgombbal az egyik ilyen csoportra, utána a „Csoport elnevezése” gombra, majd adjuk meg a csoport nevét.
Tipp_003.png

4. Egyszerűsített Start menü?

A Windows 8 Developer Previewban volt egy nagyon alap Start menü, ami megváltozott egy kicsit. Most, ha a jobb alsó sarokba visszük az egérmutatónkat, az előzőleg megnyitott ablak képe látható, erre jobb egérgombbal kattintva megjelenik egy igen egyszerű Start menü. Ezt a Windows + X billentyű kombinációval is megnyithatjuk. Ez egy szöveges menü, amely könnyű hozzáférést nyújt sok hasznos funkcióhoz. Néhány példa: Eszközkezelő, Vezérlőpult, Futtatás, Keresés párbeszédpanel és így tovább.
Tipp_004.png

5. Keressük meg alkalmazásainkat!

Az új Win + X menü hasznos, de nem helyettesíti a régi Start menüt, mivel így nem érjük el az összes alkalmazást. A Windows + Q kombinációval, vagy jobb egérgombbal kattintsunk a Kezdőképernyő egy üres terültére, és válasszuk ki a Minden alkalmazást, így megjelenik egy görgethető lista az összes telepített alkalmazással.
Tipp_005.png

6. Keresés

A Kezdőképernyőn nem látható a keresési sáv, de ha elkezdünk gépelni, megjelenik a keresőfelület és betűnként szűkíti a találati listát. Különböző csoportokból választhatunk a pontosabb keresésért, például: Alkalmazások, Fájlok, Hírek, Levelek, Kapcsolatok stb...
Tipp_006.png

7. Leállítás

Le szeretnénk állítani a Windows 8 számítógépet, de hogy is kell? A Kezdőképernyőn tartsuk a kurzort a jobb alsó sarokban, majd mikor megjelenik a jobb oldali sáv, a Beállítások ikonra kattintsunk (Windows + I), vagy nyomjuk meg a Ctrl + Alt + Del billentyűket, ezek után kattintsunk Főkapcsoló gombra, esetleg ha az asztalon vagyunk, nyomjunk Alt + F4-et. Huhh.
Tipp_007.png

8. Mi fut?

Nyissunk meg pár alkalmazást, majd nyomjunk Windows billentyűt. Az alkalmazások még futnak, azonban ezek nem látszanak. Nyomjuk le az Alt + Tab vagy Windows+Tab billentyűkombinációt , így megjelenik egy-egy panel, ahol láthatóak a futó alkalmazások. Vigyük a kurzort a bal felső sarokba, várjunk, amíg megjelenik az indexkép, ezt fogjuk meg és húzzuk le, így előtérbe hozható az alkalmazás. Persze használhatjuk a Ctrl + Shift + Esc-et is a Feladatkezelőhöz.
Tipp_009.png

9. Alkalmazás bezárása

A Metro alkalmazásoknak nincsenek bezárás gombjai. Ha be szeretnénk zárni egy alkalmazást, a legegyszerűbb, ha "lerántjuk" a képernyőről: érintőképernyő esetén ez egy egyszerű gesztus: megfogjuk a progit fent a tetejénél, és leránjtuk, mintha egy papírt tépnénk le egy rajztömbről. Egérhasználat esetén a képernyő tetején megjelenő "mancsocskával" kattintunk, és lenntartott egérgombbal lehúzzuk az alkalmazást a ... képernyőről. Ezen kívül még 6-8 módszer létezik, például tartsuk a kurzort a bal felső sarokban, majd a képernyő szélén húzzuk le (Windows + Tab). Kattintsunk jobb egérgombbal, amire nincs szükségünk és zárjuk be. Ha ez túl macerás az Alt + F4 még mindig működik, és ha ez sem elég, akkor marad a Feladatkezelő!
Tipp_010.png

10. Metro Internet Explorer

A Metro Internet Explorer egy teljes képernyős böngésző, eszköztárak nélkül. Kattintsunk jobb egérgombbal az oldal egy üres részén, így előjön pár funkció, válthatunk a lapok között, rögzíthetjük az oldalakat a Kezdőképernyőre, mint parancsikon. Elindítható a megszokott asztali változat is, Windows+[tálcán elhelyezkedő sorszáma], alapesetben Windows+1-et nyomkodva válthatunk a megnyitott lapok közt.
Tipp_011.png

11. Két alkalmazás egymás mellett

XXI. századi csoda: két alkalmazás futtatása egymás mellett!
Win 8-on a következő módon futtathatunk egymás mellett két alkalmazást: ha futnak az alkalmazásaink és az egyiket mindig látni szeretnénk, akkor például a bal felső sarokból húzzuk le az indexképét a képernyő jobb szélére.  A Windows + Shift +. -szal és a Windows+. -szal , vagy egérrel, az elválasztó vonallal átrendezhetjük ezt a két alkalmazást. Ha az elválasztó vonalat kihúzzuk a képernyő szélére, újra csak egy alkalmazásunk marad.

Tipp_012.png

12. Tüntessük el alkalmazásainkat

Ha a Kezdőképernyőn túl sok alkalmazásunk van, vagy csak nem látjuk át rendesen, tüntessük el azt amire nincs szükségünk. Kattintsunk jobb egérgombbal az egyik alkalmazásra, majd „Kisebb” vagy „Nagyobb” gombra, így megváltozik a csempe mérete. Ha nem használjuk rendszeresen az adott alkalmazást kattintsunk a „Levétel a Kezdőképernyőről”-, vagy ha már egyáltalán nincs rá szükségünk az „Alkalmazás eltávolítása” gombra.
Tipp_015.png

13. Alkalmazások és magánélet

Alapértelmezés szerint a Windows 8 alkalmazásai használhatják a nevünket, fiók képünket, és a helyadatainkat. Ha ezt nem szeretnénk, könnyedén megváltoztathatjuk, csak nyomjunk Win+I -t, kattintsunk a Gépházra, majd az Adatvédelem lapon kapcsoljuk ki ezeket a beállításokat.
Tipp_016.png

14. Bármit telepíthetünk!

Mint a legtöbb mobil platform, a Windows 8 is ajánlja, hogy csak megbízható forrásokból telepítsünk alkalmazásokat. Ezt megváltoztathatjuk a Windows 8 Pro és Enterprise változatában. Futtassuk a GPEdit.msc-t majd keressük meg a Számítógép konfigurációja > Felügyeleti sablonok > Windows összetevők > Alkalmazáscsomag telepítése opciót. Ezután válasszuk ki a "Minden megbízható alkalmazás telepítésének engedélyezése"  lehetőséget és engedélyezzük.
Tipp_017.png

15. Felügyeleti eszközök

A tapasztalt Windows-felhasználók tudják hogy elég gyakran szükségünk lehet a felügyeleti eszközök ikonjaira, és ezeket jó lenne minél kevesebb kattintással elérni. Ez pár gombnyomással megoldható, nyissuk meg a Kezdőképernyőn a Beállítások panelt (Windows + I), kattintsunk a Csempékre és módosítsuk a "Felügyeleti eszközök megjelenítése" opcióját Igen-re. Ezután kattintsunk vissza a Kezdőlapra és megjelenik például a Feladatütemező, Helyi biztonsági házirend, Számítógép-kezelés, Stb…
Tipp_018.png

16. Képernyőzár kikapcsolása

Ha feleslegesnek tartjuk a Képernyőzárat, kapcsoljuk ki. Futtassuk a GPEdit.msc-t és keressük ki a Számítógép konfigurációja > Felügyeleti sablonok > Vezérlőpult >Személyre szabás opciót. Itt kattintsunk arra, hogy "Ne jelenjen meg a zárolási képernyő", majd engedélyezzük.
Tipp_019.png

17.  Automatikus belépés

Ez durva lesz: automatikus belépés Kizárólag olyan nagyfőnököknek állítsuk ezt be, akik képtelenek elviselni a bejelentkezéssel kapcsolatos stresszt. Utána pedig mossuk kezeinket. Alaposan! Szóval. Nyomjuk meg a Windows+R kombinációt (RUN), írjuk be hogy "netplwiz" majd nyomjunk Entert, ez megnyitja a Felhasználói fiókok ablakot. Kapcsoljuk ki "A számítógép használatához jelszót és felhasználónevet kell megadni" négyzetet, majd kattintsunk az OK gombra. Adjuk meg felhasználó nevünket és jelszavunkat és indítsuk újra a rendszert. A Start képernyő "magától" bejön!
Tipp_020.png

18. Régi Start menü

Ha nagyon hiányzik a régi Start menü, telepíthetsz valami nagyon hasonlót, például a ViStart-ot (http://lee-soft.com/vistart/) Figyeljünk a telepítésnél, mert mást is telepíteni próbál :) Vagy kipróbálhatjuk a Stardock-ot (http://www.stardock.com/products/start8/), hasonló funkciókat nyújt mint a ViStart, talán kicsit többet.
http://www.youtube.com/watch?v=7SD5mW-X4vI
 Ám mindez - megalkuvás. Tapicskolj!

Tipp_021.png

19. A Windows gyorsbillentyűk 

A Windows 8-stílusú kezelőfelület (Metro) jelentős változást hozott, és eltarthat egy ideig, mire igazán kiismerjük az újdonságokat. Addig is itt egy pár hasznos billentyűkombináció:
  • Win: válthatunk a Kezdőképernyő és az Utoljára megnyitott alkalmazás közt.
  • Win + C: megjelenik a  "Charms": Keresés, Megosztás, Eszközök, Beállítások
  • Win + D: megjelenik az asztal
  • Win + E: elindul az Intéző
  • Win + F: megnyílik a Fájlok keresése
  • Win + H: megnyitja a Megosztás panelt
  • Win + I: megnyílik a Beállítások panel
  • Win + K: megnyitja az Eszközök panelt
  • Win + L: zárolja a számítógépet
  • Win + M: minimalizálja a megnyitott ablakokat, alkalmazásokat
  • Win + P: válthatunk a Második képernyőre
  • Win + Q: megnyílik az alkalmazások keresése
  • Win + R: megnyílik a Futtatás ablak
  • Win + U: megnyílik a Kezeléstechnikai központ
  • Win + W: megnyílik a Beállítások keresése
  • Win + X: megjelenik egy egyszerűsített start menü
  • Win + Z: megjeleníti a jobb-klikk menüt, a teljes képernyős "Metro" alkalmazásoknál
  • Win + +: elindítja a Nagyítót és nagyítás
  • Win + -: kicsinyítés
  • Win + , : Aero stílusban az asztal megtekintése
  • Win + Enter: elindítja a Narrátort
  • Win + PgUp: Az aktuális Metro képernyő bal oldali monitor
  • Win + PgDn: Az aktuális Metro képernyőn a jobb oldali monitor
  • Win + PrtSc: képernyőmentés készítése a Képek mappába
  • Win + Tab: váltás a futó "Metro" alkalmazások közt
Tipp_022.png

20.  Programok gyorsindítása

Ha nem szeretünk gyorsbillentyűket használni, készíthetünk parancsikonokat például kereséshez, kikapcsoláshoz stb. Indítsuk el az asztal alkalmazást, majd kattintsunk jobb gombbal az asztal egy üres részén és hozzunk létre egy új Parancsikont. Tallózzuk ki, amit szeretnénk, vagy a példa kedvéért írjuk be hogy "shutdown.exe -s -t 0" hogy állítsa le a számítógépet, vagy "shutdown.exe -r -t 0" az újraindításhoz, majd adjunk neki egy nevet. Ezt akár rögzíthetjük a Kezdőképernyőre is.
Tipp_023.png


21. Intelligens képernyőmentés

Ha képernyőmentést szeretnénk készíteni nyomjunk Win+PrtSc, és a kép nemcsak a vágólapra kerül, hanem automatikusan lementődik a Képek mappába, ahol "Képernyőfelvételek" néven megtalálhatjuk őket.
Tipp_024.png

22. Ismeretlen alkalmazások 

Az új Windows 8-at kicsit nehezebb lesz mindenféle vacak programmal tönkretenni, mint elődjét. Be lehet neki állítani, hogy ha ismeretlen (forrásból származó) alkalamzással találkozik, mit tegyen. Alapértelmezésben figyelmeztet, és úgy elrejti a továbbfuttatási lehetőséget, hogy csak nagyon elszánt felhasználók fogják megtalálni a lehetőséget!
Tipp_026.png

23. Windows 8 Fájlelőzmények

A Windows 8 tartalmaz egy Fájlelőzmények funkciót, amely képes rendszeresen és automatikusan biztonsági mentést készíteni egy második meghajtóra, legyen ez akár egy USB flash meghajtó is. Csatlakoztassunk egy meghajtót, nyissuk meg a Vezérlőpult > Rendszer és biztonság > Fájlelőzmények lapot. A mappák kizárására kattintva meghatározhatjuk, hogy mit tartalmazzon a biztonsági másolat, és egy pár beállítási lehetőségünk is van. Végül kattintsunk a Bekapcsolás gombra.
Tipp_027.png

24. VHDX!

A Windows 8 támogatja az új VHDX formátumot. A "lemez" maximális mérete 64TB és rugalmas az áramszünetekkel szemben (nem sérül olyan könnyen). Nyissuk meg a Vezérlőpult\Minden vezérlőpultelem\Felügyeleti eszközök\Számítógép-kezelést (Futtatás: compmgmt.msc) és válasszuk ki a Lemezkezelést, erre kattintsunk jobbegérrel, majd "Virtuális merevlemez létrehozása", válasszuk a VHDX formátumot, és kezdhetjük a tesztelgetést.
Tipp_028.png

25. Virtuális gépek

A Windows 8-ban elérhető a Microsoft Hyper-V, amivel virtuális gépeket hozhatunk létre és futtathatjuk azokat. A futtatásba írjuk be, hogy "OptionalFeatures.exe", kapcsoljuk be a Hyper-V szolgáltatást, majd OK, ezután települni fog. Nyissuk meg a Kezdőképernyőt, lapozzunk jobbra, és a lista végén megtaláljuk "A Hyper-V kezelő" és a "Hyper-V virtuálisgép-kapcsolat" csempéket.
Tipp_030.png

26. Automatikus karbantartás 

A Windows 8-ban lehetőségünk van automatikus karbantartásra. Nyissuk meg a Vezérlőpult\Rendszer és biztonság\Műveletközpont\Karbantartás és kattintsunk a "Karbantartási beállítások módosítása"-ra, itt állítsunk be egy olyan időpontot, amikor valószínűleg nem fogjuk használni a számítógépet, továbbá engedélyezhetjük, hogy "A számítógép felébreszthető az ütemezett karbantartás idejére", majd OK és kattintsunk a "Karbantartás indítása" gombra.
Tipp_033.png

27. Képjelszó, az elfelejthetetlen jelszó!

A Windows 8-ban egy kép is lehet bejelentkezési azonosító, aminél vonalak, körök és pontok kombinációja a "jelszó". Nyomjuk meg a Win + I billnetyűkombinációt, majd Gépház\Felhasználók\Képjelszó létrehozása, írjuk be a jelszavunkat, és kezdhetjük a próbát.
Tipp_034.png

28.  Egyszerűbb keresés

Alapértelmezésben a Windows 8 keresője minden alkalmazásban keres. Ha egy alkalmazásban nem szeretnénk többet keresni és feleslegesen "foglalja a helyet" a találati listánkon, akkor azt zárjuk ki.
Nyomjuk meg a Win + I billentyűkombinációt, majd Gépház -> Keresés. Itt válasszuk ki hogy mi ne szerepeljen a találati listán, és kapcsoljuk ki.
Tipp_036.png

29. Érintőbillentyűzet

Windows 8-ban a Touch Keyboard megpróbál segíteni a gépelésben, például javaslatokat jelenít meg, dupla szóköz esetén pontot rak, mintha mondat vége lenne, a dupla Shift megnyomása pedig felér egy Caps Lockkal. Ezeket ki- illetve bekapcsolhatjuk. Nyomjuk meg a Win + I billentyűkombinációt, majd Gépház > Általános. Menjünk lejjebb az Érintőbillentyűzet részhez, majd állítsuk be, ahogy szeretnénk.
Tipp_037.png

30. Fájl menü, új menüpontok

A Windows 8-ban van egy egyszerű mód a Parancssor vagy PowerShell megnyitására. Az Intézőben kattintsunk a Fájl menüre majd válasszunk, milyen jogosultsággal szeretnénk megnyitni. Továbbá itt tudunk nyitni egy új ablakot (akár új folyamatban) és törölhetjük az előzményeket.
Tipp_041.png

31. Windows 8 intéző újraindítása

Ha a Widows Intéző lefagyna :), a Windows 8-ban egyszerűen újraindíthatjuk. Nyomjunk Ctrl + Alt + Esc-et, ezzel megnyitva a Feladatkezelőt, majd keressük ki a Folyamatok listáról a Windows Intézőt és kattintsunk az Újraindítás gombra.
Tipp_045.png

32. Nem indulnak "metro" alkalmazásaink?

Windows 8-ban, ha rákattintunk egy "metro" alkalmazásra nem nyílik meg? Ez megjelenítési probléma is lehet. A "metro" alkalmazások nem támogatják az 1024x768 (vagy 1366 x 768) nál kisebb képernyőfelbontás t, így növeljük azt (az asztalon jobb egérgomb\Képernyőfelbontás).  Ha ez nem segít, frissítsük VGA driverünket.
Tipp_047.png

33. Teljesítményproblémák

Ha úgy tűnik, hogy lelassult a rendszerünk, vessünk egy pillantást a Feladatkezelőre (CTRL+SHIFT+ESC).  Kattintsunk a Folyamatok fülre, hogy kiderítsük, mi is használja a processzort, memóriát, lemezt és a hálózatunkat. Részletesebb adatokért kattintsunk a Részletek fülre. A Teljesítmény fül grafikusan mutatja az erőforrás kihasználtságát az elmúlt néhány másodpercről, míg az Alkalmazáselőzmények fül alatt több napra visszamenőleg megnézhetjük, hogy mely alkalmazásunk mennyire használta ki rendszerünket. Netán túl hosszú a boot-idő? Kattintsunk az Indítás fülre, és amire nincs szükségünk tiltsuk le (ez régebben Futtatás/"msconfig"-nál volt elérhető, de annak már csak a hűlt helyét találjuk meg).
Tipp_048.png

34. Virtuális meghajtó

Windows 8 alatt nem szükséges programokat telepítenünk ahhoz, hogy megnyissuk az ISO fájljainkat. Nagyon egyszerűen kattintsunk a lemezképre duplán, majd a Windows csatlakoztatja és lesz egy új meghajtónk.  Leválasztáshoz kattintsunk a meghajtóra jobb egérgombbal, majd a kiadás menüpontra. Ennyi.
Tipp_051.png

35. Defender

A Windows 8 telepítés után már nem figyelmeztet minket hogy telepítsünk vírusirtót, mivel beleépítették a Microsoft Security Essentialst (Defender), így az első perctől védett a számítógépünk. Ha esetleg más vírusirtót szeretnénk használni, ezt kapcsoljuk ki. Nyissuk meg a Defendert, majd Beállítás fül, Rendszergazda menüpont, vegyük ki a pipát "A(z) Windows Defender  bekapcsolása"-nál, végül kattintsunk a Módosítások mentésére.
Tipp_053.png

36. GodMode

Ahogy a Windows 7-ben úgy a 8-ban is elérhető a GodMode, ez a beállításokat gyűjti egy helyre, így innen minden elérhető. Készítsünk egy új mappát majd adjuk neki ezt a nevet: 
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}






Tipp_054.png






           Forrás: Internet




Windows 7 trükkök


Sziasztok!


Itt található a Windows 7 gyorsító és egyéb beállításai:   
 Mielőtt ezen beállításokat elvégezzük a számítógépünkön olvassuk el a honlapon található tudnivalók fejlécben szereplő tájékoztatót!




Teljesítmény képek (a memória használat átlagos használat mellett 400 Mb alatt van van):


 



Ha készen állsz, akkor el is kezdhetjük:

Mindenek előtt telepítsük fel az általam készített programcsomagot.
A programcsomagot a Tippek & trükkök oldalon találhatjuk meg vagy akár INNEN is telepíthetjük.


1)      Fejezet, Windows-szolgáltatások be- és kikapcsolása:

Keressünk rá: Vezérlőpult/Programok és szolgáltatások:
A számunkra felesleges alkalmazásokat törölhetjük a rendszerünkről:
Például:
-          Táblaszámítógép-összetevők (Csak ha nincs rá szükségünk)
-          Távoli különbözeti tömörítés
-          Játékok (Csak ha nincs rá szükségünk)
-          Internet Explorer (Csak ha nincs rá szükségünk)
-          Nyomtató- és dokumentumszolgáltatásokon belül, amelyikre nincs szükségünk
-          Windows Virtual PC (Csak ha nincs rá szükségünk)
-          Windows-minialkalmazások platformja (ha használunk mini alkalmazásokat akkor ne kapcsoljuk ki)
-          Média szolgáltatásokon belül, amelyikre nincs szükségünk
-          XPS szolgáltatások (Csak ha nincs rá szükségünk)
-          XPS-megjelenítő (Csak ha nincs rá szükségünk)

2)      Fejezet, energiaellátás:
Sokat segít a gépen az energiagazdálkodás (tálcán lévő elemre kattintva), amelyet ha „Teljesítménycentrikusra” állítunk a gépnek a teljesítményét akár megkétszerezhetjük.(a tálca jobb oldalán található „elemre” jelre kattintva)
Ha laptopod van és félsz, hogy emiatt jobban felmelegszik a gép akkor az energiagazdálkodási lehetőségeken belül az Teljesítménycentrikus Séma beállításainak módosítása alatt a processzor minimális teljesítményét vedd 5-10%-ra, a maximumot pedig 100%-ra!
Ha nem tudod mennyi hőmérséklete a különböző alkatrészeidnek, akkor töltsd le ezen programot, amely ingyenes: Speedfan.
Vagy töltsd le INNEN.

3)      Fejezet, töredezés mentesítés és a rendszerkonfiguráció:
Töredezés mentesítés:
Kapcsold ki az automatikus töredezés mentesítést:
 Számítógép/Meghajtó tulajdonságok/Eszközök fülön/Töredezés mentesítés
Majd az Ütemezés bekapcsolása-ra kattintva a megjelenő ablakban az Ütemezett futtatás (javasolt), innen vegyük ki a pipát.
De ne felejtsük el havonta legalább töredezés mentesíteni a gépünket, ezzel is felgyorsítva azt!
Használjuk erre az egyik legjobb és ingyenes töredezés mentesítő programot a Smart Defrag-ot, melyet INNEN le is tudunk tölteni.

Rendszerkonfiguráció:

Gyorsítsuk fel a másolást illetve áthelyezéseket a gépen, ehhez először is ki kell kapcsolni az UAC-t, amit legegyszerűbben úgy tudunk:
Ctrl és az Alt gomb közötti Windows gomb + R betű egyidejű lenyomásával előjövő ablakba gépeljük be ezt a szót:
„msconfig”  - majd ok-zuk le ezzel elindítva a Rendszerkonfigurációt.
Majd az előjövő ablakon belül az eszközök fülre kattintva keressük meg a következő eljárást:
„UAC beállítások módosítása”
A előugró ablakon szabályzót húzzuk teljesen le (Soha nem kérek értesítést), majd nyomjunk egy ok-t.
Miután kikapcsoltuk az UAC-t, tegyük a következőket, a cél még mindig a gyorsabb másolás illetve áthelyezés elérése:
 Számítógép/Meghajtón tulajdonságok/Hardver
 ott pedig kiválasztod lemezedet majd alul Tulajdonságok a Házirendek fülön pedig kipipálod az Írás gyorsító tárazás engedélyezése-t. (ugyan ezt meg lehet tenni pendrive-ok, külső merevlemezek illetve memóriakártyáknál is, ahol pedig a Hardver fülön a megfelelő részt kell kiválasztani)



4)      Fejezet, a rendszer tulajdonságainak beállítása:
Számítógépen jobb klikk tulajdonságok:
Baloldalon: Speciális rendszerbeállítások
-          Speciális fülre kattintva a legelső hivatkozásra kattintsunk (Teljesítmény/Beállítások..)
  Vizuális hatások fülön belül:
 Itt vegyük ki a számunkra felesleges vizuális hatásokat (pl.: nekem le van állítva: Animáció az ablakok kis vagy teljes...  - mert idegesít, hogy így lassabban jönnek be az ablakok).
-          Speciális fülön belül Az Indítás és helyreállítás Beállításaira kattintva, megjelenik egy ablak:
Felül a Rendszerindításnál vegyük ki a pipát a Rendszerek listáinak megjelenítése (persze ha nincs más operációs rendszer a  gépünkön) Illetve a Helyreállítási beállítások megjelenítése mellől (Ezen részek kikapcsolásával felgyorsul a Windows 7 indulása).
-          A Távoli használat fülre kattintva:
 A számítógépről lehet távsegítséget kérni - vegyük ki a pipát, alul pedig a Bejövő kapcsolatok tiltását válaszuk ki (persze ha nem használjuk ezt a funkciót).
-          Rendszervédelem fülre kattintva:
Ha nem szeretnénk, hogy biztonsági másolatot készítsen az adott meghajtónkról, akkor itt kikapcsolhatjuk e funkciót. Kiválasztjuk a meghajtót, majd a Beállítás…-okra kattintva a kijövő ablakon állítsuk be felül: Rendszervédelem kikapcsolása.
5)      Hibernálás kikapcsolása: (nem csak Windows 7-re, hanem Vistara is):
A Windows Vista egyik legbosszantóbb tulajdonsága a hibernálás erőltetése.
Sokan nem értik, hova tűnnek el merevlemezükről a gigabájtok. A Vistában az egyik „bűnös” a hibernációs adatok tárolását végző, a rendszerlemez gyökerében található!
Először is vizsgáljuk meg, hogy a rendszerünk használ e hibernálást:
Sajátgép/C meghajtó(vagy amelyiken található a Windows 7) és ott keressük meg a hiberfil.sys fájlt, erre csak úgy van lehetőségünk, ha a rejtett fájlok megjelenítése be van kapcsolva (magam jobban szeretem a  totalcommanderen keresztül megnézni ezen rejtett fájlokat: Beállítás/Általános beállítás/Képernyő menüpont és ott kipipálom a „Látszik a rejtett/system fájl (csak szakembereknek!)”)
A hibernálás kikapcsolása:
Van rá egy házilag készített programom, ami INNEN tölthető le, vagy manuálisan is leállíthatjuk:
Start menü/Kellékek/Parancssor elindítása
ide pedig irjuk be a következőket:
powercfg –h off
Majd enterrel elfogadjuk!
És nézzük meg újból, hogy megvan e még a hiberfil.sys, ha jól dolgoztunk, akkor eltűnt!

6)      Fejezet, avagy a gyors rendszerindítás:
A 3. fejezetben leírtak alapján indítsuk el a Rendszerkonfiguráció-t, ezen belül:
A Rendszerindítás fülön:
-          Nincs folyamatjelző funkció kipipálása (Elvileg pár másodperccel  fel tudjuk gyorsítani a rendszerfelállást)
-          majd belül Válasszuk ki: a Windows 7 operációs rendszerünket (ha esetleg más operációs rendszer is van a gépünkön). Majd válasszuk ki a Speciális beállításokat , majd az előugró ablakon belül a Processzorok számát pipáljuk ki és válasszuk a maximumot (persze ha több processzorral rendelkezünk), majd ok-zuk le.



 
7)      Fejezet, szolgáltatások:

Ezen beállításokat Windows 7 Home Premium-ra készültek, szóval a különböző szolgáltatások és parancsaik eltérhetnek.
Indítsuk el a futtatást, majd írjuk be a következőt:    services.msc   
, majd nyomjuk meg az ok-t:
A különböző szolgáltatásokra kattintva jobb egérgombbal kiválasztjuk a legördülő listából a tulajdonságokat, majd az előugró panelablakon lehetőségünk van a szolgáltatások Indítási típusát illetve Állapotukat változtatni.

A beállítások során nézzük meg mely programokat használjuk, és ezen programoknak milyen szolgáltatásokra van szükségük
Pl.:  
Readyboost(Usb pendrival történő gyorsítás)    ----->    Előtöltés
Frissítések letöltése                                                      ----->    Windows Update    (ami igen nagy processzor terhelést okoz a rendszernek, egyszerűbb,hogy amikor le akarunk töleni új frissítéseket előtte visszakapcsoljuk ezt a szolgáltatást)
Wifi hálózat használata                                                ----->    WLAN hálózat automatikus beállítása    (én jobban szeretem a  kábeles megoldást, mivel kevesebb áramot fogyaszt illetve a kábel gyorsabb)
Biztonsági központ értesítései                                ------>    Biztonsági központ    (engem személy szerint zavart az állandó tanácsai)
Windows tűzfal                                                              ------>    Windows tűzfal
....
illetve
Mindenkinek a saját használatú vírusirtója maradjon bekapcsolt állapotba (A sajátomat kivettem a listából)!

 a beállítások előtt a szolgáltatásoknál csináljunk egy mentést az eredeti állapotokról (Művelet -->  Lista exportálása...).
 
Név Állapot   Indítási típus
A Windows Media Player hálózatmegosztási szolgáltatása   Letiltva
ActiveX Telepítő (AxInstSV)   Kézi
Adaptív fényerő   Kézi
Alap szűrőprogram Elindítva Automatikus
Alkalmazásadatok   Kézi
Alkalmazási réteg átjárószolgáltatása   Kézi
Alkalmazásidentitás   Kézi
Alkalmazásminősítő Elindítva Kézi
Alkalmazásvezérlés   Kézi
AMD External Events Utility   Letiltva
Asztalablak-kezelői munkamenet-kezelő Elindítva Automatikus
BitLocker meghajtótitkosítási szolgáltatás   Kézi
Biztonsági fiókkezelő Elindítva Automatikus
Biztonsági központ   Letiltva
Blokkszintű biztonsági mentés motorja szolgáltatás   Kézi
Bluetooth-támogatási szolgáltatás   Kézi
Bővíthető hitelesítési protokoll (EAP)   Kézi
BranchCache   Kézi
CNG-kulcs elkülönítése   Kézi
COM+ eseményrendszer Elindítva Automatikus
COM+ System Application   Kézi
Csoportházirend ügyfél Elindítva Automatikus
DCOM-kiszolgáló folyamatindítója Elindítva Automatikus
DHCP-ügyfél Elindítva Automatikus
Diagnosztikagazda   Letiltva
Diagnosztikai gazdaszolgáltatás   Letiltva
Diagnosztikavezérlő szolgáltatás   Letiltva
DNS-ügyfél Elindítva Automatikus
Elosztott hivatkozáskövető ügyfél Elindítva Automatikus
Elosztott tranzakciók koordinátora   Kézi
Előtöltés Elindítva Automatikus
Energiagazdálkodás Elindítva Automatikus
Épségi kulcs- és tanúsítványkezelés   Kézi
Feladatütemező Elindítva Automatikus
Felhasználói profil szolgáltatás Elindítva Automatikus
Funkciófelderítő erőforrás közzététele Elindítva Automatikus
Funkciófelderítő szolgáltató Elindítva Kézi
Hálózati helyfigyelés Elindítva Automatikus
Hálózati kapcsolatok Elindítva Kézi
Hálózatitároló-adapter szolgáltatás Elindítva Automatikus
Hálózatlista szolgáltatás Elindítva Kézi
Hálózatvédelmi ügynök   Kézi
Háttérben futó intelligens átviteli szolgáltatás   Kézi
Hitelesítőadat-kezelő   Kézi
Hordozható eszközök számbavételi szolgáltatása   Letiltva
IKE és Auth-IP kulcskezelő modulok Elindítva Automatikus
Intelligens kártya   Kézi
Intelligens kártya eltávolítási házirend   Kézi
Interaktív szolgáltatások észlelése   Kézi
Internetkapcsolat megosztása (ICS)   Letiltva
IPsec-házirendügynök   Letiltva
IP-segítő   Kézi
Kapcsolat nélküli fájlok   Kézi
Kapcsolati rétegbeli topológia feltérképezője   Kézi
Kiszolgáló Elindítva Automatikus
Kötet árnyékmásolata   Kézi
Kriptográfiai szolgáltatások Elindítva Automatikus
KtmRm – Elosztott tranzakciók koordinátora   Kézi
Külső kezelőeszközök hozzáférése   Letiltva
Lemeztöredezettség-mentesítő   Letiltva
Másodlagos bejelentkezés   Kézi
Microsoft .NET Framework NGEN v2.0.50727_X86   Kézi
Microsoft iSCSI-kezdeményező szolgáltatás   Kézi
Microsoft Kötet árnyékmásolata szolgáltató   Kézi
Microsoft Office Diagnostics Service   Kézi
Minőségi audiovizuális Windows-élmény   Kézi
Multimédia osztályütemező Elindítva Automatikus
Munkaállomás Elindítva Automatikus
Net.Tcp portmegosztási szolgáltatás   Letiltva
Netlogon   Kézi
Nyomtatási várólista   Letiltva
Office Source Engine   Kézi
Otthoni csoport figyelője   Kézi
Otthoni csoport szolgáltatója   Kézi
Parental Controls   Kézi
Plug and Play Elindítva Automatikus
PnP-X rendszerű IP-busz számbavételezője   Kézi
PNRP protokoll   Kézi
PNRP számítógépnév-közzétételi szolgáltatás   Kézi
Problémajelentések és megoldások vezérlőpult-támogatása   Kézi
Programkompatibilitási segédszolgáltatás   Letiltva
Rendszeresemény-jelző szolgáltatás Elindítva Automatikus
Rendszerfelügyeleti webszolgáltatások   Kézi
Rendszerhéj hardverfigyelése Elindítva Automatikus
RPC végpontleképező Elindítva Automatikus
Secure Socket Tunneling Protocol (SSTP) szolgáltatás   Kézi
ServiceLayer   Kézi
SNMP-trap   Kézi
SSDP kereső Elindítva Kézi
Szálsorrend-kiszolgáló   Kézi
Számítógép-tallózó   Letiltva
Szoftvervédelem   Automatikus (Késleltetett indítás)
Szoftvervédelmi platform értesítési szolgáltatása   Kézi
Táblaszámítógépes beviteli szolgáltatás   Letiltva
Tanúsítvány-terjesztés   Kézi
Társhálózat identitáskezelője   Kézi
Társhálózat-csoportosítás   Kézi
Társzolgáltatás   Kézi
Távelérés - automatikus csatlakozás kezelője   Kézi
Távelérési csatlakozáskezelő   Kézi
Távoli asztal beállítása   Kézi
Távoli asztali szolgáltatások   Kézi
Távoli asztali szolgáltatások felhasználói üzemmódú portátirányítója   Kézi
Távoli beállításjegyzék   Letiltva
Távoli eljáráshívás (RPC) Elindítva Automatikus
Távoli eljáráshívás (RPC) lokátor   Kézi
TCP/IP NetBIOS támogató Elindítva Automatikus
Telefonos szolgáltatások   Letiltva
Teljesítménynaplók és riasztások   Kézi
Témák Elindítva Automatikus
Titkosított fájlrendszer (EFS)   Kézi
TPM-alapszolgáltatások   Kézi
UPnP eszközállomás Elindítva Kézi
Útválasztás és távelérés   Letiltva
Védett tároló   Kézi
Vezetékes hálózat automatikus beállítása   Kézi
Virtuális lemez   Kézi
WebClient   Kézi
Windows audió Elindítva Automatikus
Windows azonnali csatlakozás - konfiguráció-nyilvántartó Elindítva Kézi
Windows betűtípus-gyorsítótár szolgáltatás   Kézi
Windows biometrikus szolgáltatás   Kézi
Windows biztonsági másolat Elindítva Kézi
Windows CardSpace   Kézi
Windows Defender   Letiltva
Windows Eseménygyűjtő   Kézi
Windows Eseménynapló Elindítva Automatikus
Windows hibajelentési szolgáltatás   Letiltva
Windows idő   Letiltva
Windows illesztőprogram-alaprendszer - felhasználói módú... Elindítva Automatikus
Windows Installer   Kézi
Windows képbevitel (WIA)   Letiltva
Windows Management Instrumentation Elindítva Automatikus
Windows megjelenítési alaprendszer betűtípus-gyorsítótára 3.0.0.0   Kézi
Windows Search   Letiltva
Windows színrendszer   Kézi
Windows tűzfal   Letiltva
Windows Update   Letiltva
Windows-hangvégpontépítő Elindítva Automatikus
Windows-modulok telepítője   Kézi
WinHTTP automatikus webproxy-kereső szolgáltatás   Letiltva
WLAN hálózat automatikus beállítása   Letiltva
WMI Performance Adapter   Kézi
WWAN automatikus konfigurálás   Kézi

 
8)      Fejezet, hangok:
 
A tálca jobb oldalán lévő hang ikonon jobb klikk az egérrel, majd válasszuk ki a Hangok opciót.
 Ez esetben megjelenik egy ablak, ahol a Hangok fülön belül válasszuk ki az a hangsémát, hogy Nincsenek hangok, persze csak akkor tegyük ezt ha a
Windows összes figyelmeztető, felkiáltó hangjelzését le akarjuk tiltani!
Ezen funkció függ a Windows 7 témájától, szóval ha a Windows témáját átállítjuk egy másikra, akkor a hangok az új téma szerint fognak működni!
A hangok ablakán belül továbbra is a Hangok fülön maradva, alul a Rendszerindítási hangjelzés lejátszása mellől vegyük ki a pipát, csak ha nem kell a rendszerbetöltéskor
a hangeffekt! Ezzel az állítással pár másodperccel felgyorsítjuk a rendszerindítást!

9)      Fejezet, Aero és a többi:
Ha nem tetszik az Aero megjelenítés illetve a különböző betekintési lehetőségek tömkelege vagy esetleg úgy vesszük észre, hogy ez a
megjelenítés nagyban lassítja rendszerünket, ez esetben állítsuk le. A leállítás a 4. Fejezetben leírtak alapján történik!
 
10)      Fejezet, Windows Explorer:
 
A Windows 7 tálcáján lévő Windows Explorer-re kattintva  az a "default" mappánkat nyitja meg (ez az alapértelmezett). Lehetőségünk van ezt megváltoztatni,attól függ mit akarunk alapértelmezettként megnyitni:
A tálcán lévő Windows Explorer ikonon jobb egérkattintás / Windows Explorer-en jobb klikk és Tulajdonságok


Majd az előugró ablakon belül a Cél: helyére írjuk be a megfelelő kódot, attól függ mit akarunk alapértelmezetté tenni:
  • Számítógép / Computer                                                                                    explorer.exe ::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}
  • Dokumentumok mappa / Documents folder                                           explorer.exe ::{450D8FBA-AD25-11D0-98A8-0800361B1103}    
  • Egy általunk kiválasztott saját mappa / My folder                                 explorer.exe D:\példa                 
    (Saját meghajtó és saját általad kiválasztott mappát írd ide)

11)      Fejezet, egyes alkalmazások gyorsítása:
 
Lehetőségünk van az egyes alkalmazások polaritását megváltoztatni, ezt a következőképpen tehetjük meg:
Elindítjuk a  Faladatkezelőt, majd kiválasztjuk az alkalmazásunkat (aminek a polaritását át szeretnénk állítani), azon jobb egérgomb Polaritás beállítása, majd válasszuk ki, a nekünk megfelelő polaritást.
Azon programok, melyeket nem futása nem igényel nagy teljesítményt a polaritását lejjebb vehetjük, amely alkalmazásoknak, programoknak vagy játékoknak nagyobb teljesítmény szükséges azoknál állítsuk a Normálnál nagyobb értékre.
FONTOS: ezen beállításokat a számítógép újraindításánál, illetve a már átállított programok újraindításával visszaállnak az eredeti értékükre (Normál)!



12)      Fejezet, jump list/lista:

A Windows 7 egyik újdonsága a tálca (Superbar), melynek az egyik újdonsága a Jump list/lista, melyet a rögzített alkalmazás parancsikonjára jobb egérgombbal kattintva tudunk előhozni.
Egy kép róla:

 
De egy kérdés vajon hogy tudunk elhelyezni bele rögzített "kedvenceket"?
Ennek két választása van:
  • a már megnyitott alkalmazásokat rögzítjük (csak ha A tálca és a Start menü tulajdonságain belül a Start menü fülön belül a legutóbb megnyitott fájlok tárolása és megjelenítése a Start menüben és tálcán rész ki van pipálva)
  • Amely részét rögzíteni szeretnénk egyszerűen  belehúzzuk a az ikonba
13)      Fejezet, buborék értesítések:

A Windows intéző, exlorer ablakán belül  az egyes mappákra illetve fájlokra víve a kurzort egy buborék jelenik meg, mely az adott mappa illetve fájl tulajdonságait mutatja meg nekünk, ezt a buborékot egy regisztrációs adatbázis módosításával lehetőségünk van letiltani.
Erről beszélek:

Letöltés:    LINK...    (Ez a csomag tartalmazza a ki és  a bekapcsoló regeket is, újraindítás igényel)!

14)      Fejezet, Aero Shake és az Oldalra zárás ki-be kapcsolása:

A Windows 7 újdonságai ugyancsak az Aero Shake (amely egy kiválasztott program vagy mappa mozgatásával/rázásával a háttérben lévő alkalmazásokat a tálcára "küldjük") illetve az oldalra zárás, mellyel az megnyitott alkalmazásokat tudunk rögzíteni jobb, bal oldalra illetve teljes méretbe (jobb, ball vagy felülre húzással).
Ha valakit ez zavar lehetőség van kikapcsolni (sajnos mindkettőt csak egyszerre lehet) egy kis regisztrációs bejegyzéssel, melyet INNEN tölthetünk le (a tömörített mappa tartalmazza a ki és bekapcsolásra szolgáló regisztrációs bejegyzést, újraindítás szükséges)!

15)      Fejezet, Aero Shake ki-be kapcsolása:

Az előző fejezetbe említett Aero Shake-t tudjuk ki-be kapcsolni (csakis ezt) egy kis regisztrációs bejegyzés által, melyet INNEN tudunk letölteni (újraindítás szükséges!)

16)      Fejezet, Aero effektek kényszerített bekapcsolása:

Ezen regisztrációs kulccsal lehetőségünk van bekapcsolni az Aero megjelenítési módot (pl.: Windows 7 Starter, Starter N rendszereken).
Ezen regisztrációs kulcsot még nem teszteltem (újraindítás szükséges)!

17)      Fejezet, Aero Peek ki-be kapcsolása:

Lehetőségünk van az Aero Peek (Aero-s "betekintés") ki-be kapcsolására, egy kis regisztrációs bejegyzés által, amelyet INNEN tölthetünk le (újraindítás szükséges!).

18)      Fejezet, Windows Explorer gyorsítása az animáció ki-be kapcsolásával:

A Windows Explorer lehetőségünk van gyorsítani, úgy, hogy a hozzá tartozó animációkat kikapcsoljuk. Ezen regisztrációs bejegyzéssel lehetőségünk van ki-be kapcsolni ezen animációkat (újraindítás szükséges!)

19)      Fejezet, be és kijelentkező kép váltása:

A következő kis programocskával a be és ki jelentkezéskor megjelenő képet cserélhetjük le.
 
20)      Fejezet, árnyékolás:

Ezen kis programocska segítségével további dizájnt/effekteket helyezhetünk el a Windows 7 operációs rendszerünkre. Ezen dizájn az asztal felső részére és a tálcára helyez el árnyékolást, mely nagyjából 600-700 KB memóriát igényel. Lehetőségünk van külön-külön használni. A program hiányosságait mint például az automatikus indulást saját magam egészítetem ki, teszteltem, ahhoz pedig a leírást készítettem, melyet mellékeltem a programhoz.

21)      Fejezet, játékok és programok gyorsítása:

Ha gyengébb számítógépünk van vagy a program illetve játékunk amit használunk nagy gépigényt igényel, akkor nincs más dolgunk mint egy kicsi kis alkalmazást elindítanunk, ami a háttérben fut. Mely szabályozza az éppen futó szolgáltatásokat (leállítja azokat, amíg játszunk vagy egy programot használunk) és az éppen futó programokat. Ezzel további CPU időt és memórát/ramot szabadíthatunk fel. Nagyon hatásos ajánlom mindenki figyelmébe. Ezen program neve GameBooster. Ezen programot továbbá használhatjuk notebookunk, laptopunk illetve netbookok akkumulátorhasználata mellett mellyel további energiát spórolhatunk (ezen alkalmazások leállításával).
 
Készítettem ezen programhoz némi kiegészítést mely további felesleges szolgáltatásokat állít majd le.
Kiegészítés letöltése:
 
Kiegészítés telepítése:
  • A letöltéskor kapott .zip fájlt kitömörítjük
  • A mappa 2 .txt fájlt tartalmaz (eredetit és az általam készítettet)
  • A Game Booster.txt-ben lévő összes adatot jelöljük ki majd másoljuk
  • Indítsuk el a GameBooster programot
  • Jobb felső sarokba lévő Beállítások fülre kattintva válasszuk ki a Szolgáltatási lista szerkesztése menüpontot
  • Majd a megnyíló .txt dokumentumot írjuk felül az általunk másolt adatokkal, majd mentsünk egyet és már használható is a program

22)      Fejezet, programok gyorsabb elérése, indítása:
 
A különböző programoknak hozzunk létre egy-egy parancsikont, amin jobb egérgombbal válasszuk ki a Tulajdonságait.
Majd a Pancsikon fülön belül állítsunk be neki gyors billentyű kombinációt.
CTRL+ALT+ egy szabadon választható billentyű szükséges ehhez.
Majd fogattassuk el a beállításokat, és nézzük meg ezen kombinációkkal (melyeket beállítottunk) mennyivel gyorsabban indulnak el a programjaink.
 
23)      Fejezet, 3D ablakváltó az asztalra vagy a tálcára:
 
Hozzunk létre az asztalra egy parancsikont, melynek a következő célt adjunk meg:
RunDll32 DwmApi #105
Majd adjunk neki egy nevet, pl.: Ablakváltó
Elkészült a parancsikonunk, ki is próbálhatjuk.
Ha akarjuk változtassuk meg az ikonját.
A parancsikonon jobb egérkattintás, Tulajdonságok, majd az előugró ablakokon menjünk a Parancsikon fülre, és keressük meg az Ikoncsere... gombot, majd kattintsunk rá.
Előugrik még egy ablak az Ikonok keresése az alábbi fájlban, ide írjuk be a következőt:
C:\windows\explorer.exe
Itt kerünk neki egy ikont, és fogadjuk el a beállításokat.
Ha el szeretnénk helyezni a tálcán, ahhoz nem kell mást tennünk, mint jobb egérkattintás a parancsikonon és válasszuk ki a következőt: Rögzítés a tálcán.
 
24)      Fejezet, monitor kalibrálása:
 
A Start menü keresőjébe gépeljük be a következőket:
dccw
 
Majd a megjelenő programot indítsunk el.
 
25)      Fejezet, betű megjelenés beállítása:
 
A Start menü keresőjébe gépeljük be a következőket:
cttune
 
Majd a megjelenő programot indítsunk el, és ott állítsuk be magunknak a megfelelő betűtípust, betűsimítást...
 
 
26)      Fejezet, egy speciális rendszerbeállító parancsikon létrehozása:
 
Hozzunk létre egy Új mappát, melynek a következő nevet adjuk: GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}
Az így létrehozott parancsikonra kattintva több különböző beállítást tudunk személyre szabni.
 
 
 
27)      Fejezet, a Windows 7-be integrált Media Center:
 
A következőekben a Windows Media Centert szabhatjuk át egy két beállítással:
Keressük meg Windows Media Center ikonját, melyen jobb egérgombbal előhívott menüből válasszuk ki a tulajdonságokat. Az előugró ablakon belül a "Cél:" részt fogjuk testre szabni, attól függően mit akarunk átvariálni:
A cél üres sorának mindenképpen tartalmaznia kell a következő bejegyzést: %windir%\ehome\ehshell.exe
Majd szóközzel elválasztva a bejegyzéstől további parancsokat adhatunk meg neki:
  • A Windows Media Center bejelentkező (a bejelentkező animáció az egyes képen található) animációjának és hangjának kikapcsolása: /nostartupanimation
  • A Windows Media Center elemeinek fordított elhelyezése (tükrözése, látható a Kép2-ön) pl.: a jobb alsó sarokba lévő gombok a bal oldalra kerülnek, a jobb felső sarokban található "Kis méret,Előző méret,Bezárás" gomb a bal felső sarokba kerül: /rtl
Pl.:
Kikapcsolt bejelentkező képernyő+hang: %windir%\ehome\ehshell.exe /nostartupanimation
Kikapcsolt bejelentkező képernyő+hang+fordított helyzet: %windir%\ehome\ehshell.exe /nostartupanimation /rtl

Képek1:
Kép2:
 
 
28)      Fejezet, Windows 7 energiatakarékosság ellenőrzése (PowerCFG):
 
Az energiagazdálkodási beállításokat elvégző apró parancssori program a PowerCFG, amely egy speciális diagnosztikai funkciója a
Windows 7-nek. A Futtatás (Windows gomg+R betű) parancssorba gépeljük be a következőeket cmd.exe-t (rendszergazdaként elindítva),  a megjelenő konzolablakban a powercfg –energy [ majd Enter-rel fogadtassuk el] parancsot megadva a következő információt látjuk az ablakban: " várjunk 60 másodpercig",ez idő alatt a szoftver elemzi a rendszert és a háttérben futó folyamatokat.
Fontos, hogy ez idő alatt semmilyen módon ne avatkozzunk be, különben helytelen értékeket kapunk!


A vizsgálat eredményét az energy-report.html fájlban fogjuk megtalálni az aktuális könyvtárban, melynek helyét a vizsgálat befejeztével az ablakban megtekinthetünk.

A program nemcsak javaslatokat tesz az energiagazdálkodás javítására a különböző beállítási tippekkel, hanem analizálja a futó programokat is, egyébiránt az akkumulátorunk pontos típusát és kapacitását is megjeleníti, továbbá informál bennünket a legutolsó feltöltés során elért kapacitásról is.
 
 
29)      Fejezet, a Windows 7 naplózásának testreszabása:
 
A Windows 7 úgy, mint a Windows bármely operációsrendszere, a számítógépen futó programokról, szolgáltatásokról, hardverváltozásokról ... minden adatot-információt elraktároz, ezen információs halmazokat naplófájloknak nevezzük.
Egy kis testreszabás segítségével személyre szabhatjuk, akár ki is kapcsolhatjuk ezeket. Egy naplófájl általános mérete 20 Mb körül vannak, attól függően, hogy mit raktároz.
Vannak naplófájlok, melyeket nincs lehetőségünk kikapcsolni, de méretét megváltoztathatjuk, a legkisebb megengedett naplófájl méret 1028 Kb.

Akkor keressük meg ezen naplófájlokat:
Kattintsunk a Start menüre azon belül a Felügyeleti eszközökre (ha A tálca és Start menü testreszabásánál elhelyezhetjük a Start menübe, ha nem akarjuk ezt beállítani akkor a Start menü keresőjébe gépeljük be a következőeket: Felügyeleti eszközök), majd ott válasszuk ki a Számítógép-kezelés menüpontot.

Ezek után megjelenik a Számítógép-kezelés ablak, ahol az Eseménynapló részt válasszuk ki, azon belül található naplókon (amelyeket személyre akarjuk szabni) jobb egérgombbal rákattintva válasszuk ki a Tulajdonságok menüpontot.
 
 
Ezek utána  az általunk kiválasztott naplófájl tulajdonságai és adatai jelennek meg. Ahol testreszabhatunk mindent:
A következőekben szín szerint különböztetem meg a beállításokat!
  •  Az eddig összegyűlt naplófájlok törlése
  • A naplófájl megengedhető maximális mérete (maximálisan 1028 Kb-re lehet lecsökkenteni)
  • Ha a naplófájl eléri a maximális méretét, akkor mit csináljon a naplófájllal (itt érdemes kiválasztani az írja felül parancsot)
 

 
 
 
30)      Fejezet, alkalmazások és rendszerindítás gyorsítása (Windows Vista-ra is jó):
 
A Windows két gyorsító alkalmazása dolgozik a folyamatosan a háttérben, mely azon célt szolgálja, hogy felgyorsítsa munkáinkat. Az egyik Prefetcher a másik pedig a Superfetch névre hallgat.
Egy kis regisztrációs bejegyzés átalakításával befolyásolhatjuk, hogy mely dolgokba gyorsítsák meg munkákat, ezen két választási lehetőség:
  • A rendszerbetöltés gyorsítása
  • A programok/alkalmazások gyorsabban futása
Indítsuk el a futtatás parancsot, melyet vagy a Start menüből vagy pedig a WIN+R billentyűkombinációjával, ha megjelenik gépeljük be a következőeket: regedit
Az előjövő ablak a regisztrációs adatbázis, ahol navigáljuk el magunkat a következő helyre:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters\EnablePrefetcher]
Ezen bejegyzés alatt megtaláljuk a következő kulcsokat:
  • EnablePrefetcher
  • EnableSuperfetch
Ezen bejegyzések értékét változtassuk meg attól függően, hogy mit szeretnénk gyorsítani:
  • 0-ás érték - Kikapcsolja az adott a funkciót
  • 1-es érték - Csak a programokat/alkalmazásokat gyorsítja a funkció
  • 2-es érték - Csak a rendszerindítás/betöltés gyorsul
  • 3-as érték - A funkció a programokat/alkalmazásokat illetve a rendszerbetöltést is gyorsítja

Ezen értékeket mindenki személyre szabhatja, attól függően, min szeretne gyorsítani.
A beállítások érvényesítéséhez újra kell indítani a számítógépet!

31)      Fejezet, asztali ikonok nevének eltüntetése:

Ehhez nem kell mást tennünk, mint, hogy az ikon nevéhez a következőt begépelni: ALT gombot nyomva tartva, miközben begépeljük a 255 -ös számot,
ezek után el fog tűnni az ikon neve és márt csak az ikon marad meg.

32)      Fejezet, energiatakarékosság ellenőrzése:
 
A futtatás parancsot elindítva gépeljük be a következő parancsot: powercfg -energy a feladat végrehajtása géptől függően több-kevesebb időt vesz időbe.

33)      Fejezet, gyorsindító eszköztár elhelyezése Windows 7-en:
 
A Windows Xp és Vista illetve az előttük lévő operációs rendszerekben megismert Quick Launch, más néven gyorsindító eszköztárat lehetőségünk van elhelyezhetünk
Windows 7-es operációs rendszerünkre, ehhez nem kell mást tennünk mint, hogy a tálcán jobb egérgombbal előjövő menüből válasszuk ki az Eszköztárak menüpontot
azon belül pedig az Új eszköztárat. Az előugró ablakon belül pedig gépeljük be a következőeket:
%userprofile%\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
A megjelenő eszköztárat tetszés szerint elhelyezhetjük a tálca bármely részén, amihez A tálca zárolását fel kell oldanunk.
Továbbá személyre szabhatjuk külsejét: pl.: ikonok mérete, szöveg megjelenítése, címsor megjelenítése , melyeket az újonnan
létrehozott eszköztárra kattintva módosíthatunk.
Ha újraindításkor ez újonnan létrehozott eszköztár eltűnik, nem kell mást tennünk, mint a Kérdések és válaszok publikációmba lévő leírást végigkövetni.

34)      Fejezet, élményindex-hack-elése:
 
Irányítsuk magunkat a következő mappába: C: \ Windows \ Performance \ WinSAT \ DataStore ,
majd ott keressük meg a következő XML kiterjesztést: Formal.Assessment. WinSAT
majd jobb klikk Szerkesztés menüpontot válasszuk ki.

A megnyitott XML-fájlba keressük meg a következőbejegyzéseket:
SystemScore, majd írjuk át, a nekünk megfelelő értékekre:
<SystemScore> ?</SystemScore><MemoryScore>?</MemoryScore><CpuScore>?</CpuScore><CPUSubAggScore>?</CPUSubAggScore><VideoEncodeScore>?</VideoEncodeScore><GraphicsScore>?</GraphicsScore><Dx9SubScore>?</Dx9SubScore><Dx10SubScore>?</Dx10SubScore><GamingScore>?</GamingScore>


 
 
35)      Fejezet, Aero effekt problémáinak orvoslása:
 
Kattintsunk a Start menüre, majd a keresőbe gépeljük be a következő parancsot:
Aero , majd a találatok közül válasszuk ki a következőt:
Áttetszőséggel és más vizuális hatásokkal kapcsolatos problémák keresése és javítása
Az elindítás után előugrik egy ablak, ahol pedig kattintsunk a Tovább gombra, majd az operációsrendszer felkeresi és javítja az Aero-ban lelhető hibákat.
 
36)      Fejezet, derítsük ki mitől lassú a boot-olásunk :
 
A Windows telepítése utáni és a folyamatos használat utáni boot-olási idő egyre csak nő a rendszer használata során.
Ezen probléma/problémák kiderítéséhez nem kell mást tennünk, mint, hogy elindítjuk a Start menüt, majd a keresőbe gépeljük be a következőeket:
Eseménynapló
Az indítás után előugrik egy ablak, ahol bal oldalon görgessük le a következő naplót: Alkalmazás- és szolgáltatásnaplók / Microsoft / Windows / Diagnostics-Performance / ...
Majd a Műveletek fájlra kattintva középen megjelennek a naplózott műveletek. Ezeket a műveteket az Eseményazonosítójuk alapján állítsuk növekvő sorrendbe.
Keressük meg azon Eseményazonosítókat melyek 101 és 110 közé esnek és kattintsunk rájuk, hogy mely okok gátolják meg a boot-olást.
 
37)      Fejezet, Temp fájlok (ideiglenes fájlok) mentési helyének megváltoztatása:
 
Indítsuk el a Rendszer tulajdonságait (Számítógépen jobb klikk Tulajdonságok) , majd a megjelenő ablakban ball oldalon található menüből válasszuk ki a következőeket:
Speciális rendszerbeállítások / Speciális fülön a Környezeti változók.. / ... majd  szerkesszük át a nekünk megfelelő értékekre.
 
 

Forrás: internet